وارد شوید

آنجلا گوزمن طراح ایموجی آیفون

  یکشنبه, 01 بهمن 1402
آنجلا گوزمن طراح ایموجی آیفون آنجلا گوزمن طراح ایموجی آیفون آنجلا گوزمن طراح ایموجی آیفون
رای شما
(0 رای)

آیا میدانید چه کسی اولین ایموجی را ایجاد کرد؟
کلمه ایموجی که در اصل به معنای پیکتوگرام است از زبان ژاپنی e (絵، "تصویر") + moji (文字، "شخصیت") آمده است. شباهت کلمه انگلیسی emotion و emoticon کاملا تصادفی است. ایموجی ها اولین بار در اواخر دهه 1990 توسط شیگه تاکا کوریتا که برای NTT دوکومو، یک اپراتور تلفن همراه ژاپنی بود، توسعه یافت. او مجموعه ای از 176 تصویر 12x12 پیکسلی را ایجاد کرد که در تلفن های همراه برای انتقال اطلاعات به طور خلاصه استفاده می شد. پس از موفقیت اولیه خود در ژاپن، ایموجی ها توجه سایر اپراتورها و پلتفرم های تلفن همراه را به خود جلب کردند.  در این مقاله میخواهیم طراح  ایموجی های محبوب آیفون را معرفی کنیم. داستانی که چگونه یک کارآموز و مربی او مجموعه ایموجی اصلی اپل را طراحی کردند و با هم نحوه ارتباط مردم در سراسر جهان را تغییر دادند.

آنجلا گوزمن 

آنجلا گوزمن طراح گرافیک کلمبیایی-آمریکاییست که بیشتر به خاطر طراحی مجموعه اصلی ایموجی آیفون به عنوان کارآموز در اپل شناخته می‌شود. او متولد بوگوتا- کلمبیا و در کی لارگو، فلوریدا بزرگ شده است. در سال 2006، گوزمن از مدرسه طراحی رود آیلند (RISD) با مدرک لیسانس هنرهای زیبا در طراحی صنعتی فارغ التحصیل شد و پس از آن در سال 2009 مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در طراحی گرافیک گرفت. قبل از تکمیل کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA)، به او در سال 2008 یک موقعیت کارآموزی در اپل در تیم طراحی آیفون پیشنهاد شد. پس از دریافت MFA، گوزمن به اپل بازگشت و به مدت پنج سال در پروژه هایی از جمله FaceTime، iMessage و مجموعه های ایموجی دیگر در آنجا کار کرد. او مدتی مدیریت، رهبری و مشارکت در تیم‌های طراحی در Google، Airbnb، و Apple را بر عهده داشت و از سال 2020، مدیرعامل و بنیانگذار Tijiko است، "یک شرکت با تمرکز بر کوچینگ دیجیتال".همچنین او سمت رئیس بنیاد طراحی در پینترست را داراست.

 تکه ای از مصاحبه آنجلا گوزمن 

من کارآموز بودم و ریموند مربی من، در طول سه ماه با هم تعدادی از پرکاربردترین شکلک ها را ایجاد کردیم: صورت با اشک شوق، انبوهی از پو، قلب قرمز، و پاپر مهمانی و حدود 460 شکلک دیگر. بعداً، به عنوان یک کارمند تمام وقت اپل، حتی مجبور شدم چند مورد دیگر ایجاد کنم. 

تابستان 2008 بود و من یک سال تا دریافت مدرک MFA در طراحی گرافیک از دانشکده طراحی رود آیلند (RISD) فاصله داشتم. همان تابستان بود که در اپل در یک تیم  دوره کارآموزی گذارندم، همان تیم طراحی که مسئول طراحی آیفون بود و من نمی‌دانستم پروژه ای که قرار است به من محول شود چی چیزی است. 

بلافاصله پس از ورودم و ملاقات با تیم  پروژه ام را به من تحویل دادند. هنوز سعی می‌کردم وظیفه‌ای را که به تازگی دریافت کرده‌ام معنا کنم که کسی از من پرسید که آیا می‌دانم ایموجی چیست. و خوب، من این کار را نکردم، و در آن زمان، اکثریت مردم انگلیسی زبان هم چنین نکردند. من جواب دادم "نه". لحظاتی بعد فهمیدم که این کلمه ژاپنی به چه معناست و باید صدها مورد از آنها را ترسیم کنم. 

برای سه ماه آینده من و ریموند دفتر مشترک داشتیم و مجموعه‌ای از چهره‌ها، مکان‌ها، پرچم‌ها، حیوانات، غذا، لباس، نمادها، تعطیلات، ورزش‌ها و... بررسی کردیم. اما قبل از اینکه هر یک از اینها کامل شود، باید یاد می گرفتم که چگونه آیکون هایی به سبک اپل طراحی کنم. ریموند همه چیزهایی را که درباره طراحی نمادها باید بدانم به من آموخت. نمی دانستم که او، یکی از بهترین طراحان نماد در جهان است. به عبارت دیگر، من در کنار یکی از بهترین طراحان پیکتوگرام نشستم.

اولین ایموجی من حلقه نامزدی بود و من آن را انتخاب کردم زیرا بافت های چالش برانگیزی مانند فلز و جواهر داشت که برای یک مبتدی رندر کردن آن دشوار بود. حلقه فلزی به تنهایی یک روز تمام مرا گرفت. با این حال، خیلی زود می‌توانستم روزی دو تا، بعد سه و غیره انجام دهم. صرف نظر از اینکه با چه سرعتی می‌توانستم  خروجی بگیرم، دائماً جزئیات را بررسی می‌کردم: جهت دانه‌های چوبی، چگونگی پدیدار شدن کک و مک روی سیب‌ها و بادمجان‌ها، رگه‌های برگ‌ها بر روی گل هبیسکوس، نحوه دوخت چرم روی توپ فوتبال، جزئیات بی‌پایان بودند. . من خیلی تلاش کردم تا همه اینها را در هر پیکسل، بزرگنمایی و کوچک نمایی ثبت کنم، زیرا هر جزئیات مهم بود. و به مدت سه ماه به صدها ایموجی روی صفحه ام خیره شدم. و در نهایت بررسی اولیه استیو جابز را داشتیم، که ممکن بود ایکنی رد یا تایید شود. گاهی طراحی ایموجی ها خنده دار می‌شد مثلا ایموجی پو که ایده آن را ریموند از مخلوطی بستنی قیفی گرفت. یا ایده رقصنده با لباس قرمز در پایان دوره کارآموزی من ظاهر شد ،ایده آن از رقصنده ای اسپانیایی گرفته شد یا لباس فیروزه‌ای با کمر بند قهوه‌ای از لباس خواهرم الهام گرفته شد.

ایموجی

ایموجی

امسال شانزدهمین سالگرد عرضه ایموجی های اصلی اپل است. آنها اولین بار در نوامبر 2008 در ژاپن منتشر شدند، اندکی پس از پایان دوره کارآموزی من در اپل. من نمی‌دانستم که ظرف چند ماه پس از تکمیل چنین پروژه‌ای، روش برقراری ارتباط ما و  شکلک‌ها  همه جا را متحول می‌کنند.منظورم همه جاست: اسباب بازی، پوشاک، برچسب ها، آب نبات، کتاب، مکان های دیدنی، فیلم و هر چیز دیگری که دیده اید.

درست است که من و ریموند، طراحان اصلی ایموجی اپل هستیم و مسئول مجموعه اولیه نزدیک به 500 کاراکتر هستیم ولی طراحان اپل دیگری نیز وجود داشتند. در میان آنها، اولی واگنر حدود 12 مجموعه اصلی را پس از پایان دوره کارآموزی من و بسیاری دیگر در سال بعد ایجاد کردند. این مجموعه اکنون به هزار می رسد  و برخی حتی انیمیشن شده اند!

16 سال پیش من و ریموند روی یکی از پروژه‌های مورد علاقه‌ام کار کردیم، پروژه‌ای که باعث شد تا ایکی‌گای خودم را تجربه کنم. این اصطلاح ژاپنی به عنوان مکانی است که در آن شور، مأموریت، حرفه و حرفه فرد تلاقی می کند. به دلیل بیدار شدن در صبح  چه می‌گویند! به معنای واقعی کلمه من در سال 2008. مشتاقانه از خواب بیدار می شدم و در روزهایی که مجبور بودم دوچرخه سواری کنم و  به سر کار بروم و حالا لبخند بر لبانم ،جادو است! برای هر ایموجی ساخته شده، چیز جدیدی یاد گرفتم. به ازای هر ایموجی ساخته شده، من و ریموند دوستان بهتری شدیم. هر چه دوستان بهتری می شدیم، من طراح بهتری می شدم. در این مورد، دوستی و طراحی یک ایموجی در یک زمان اتفاق افتاد. و این داستانی است که ارزش اشتراک گذاری دارد.

 

جوایز:

گوگل برای آکادمی موسسان استارت آپ‌ها (انتخاب به عنوان 1 از 50 استارت آپ برتر در ایالات متحده)، تیجیکو [2021].
جایزه طلایی استیوی در «دستاورد در مسئولیت اجتماعی شرکتی مرتبط با زنان»، تیجیکو [2020].
زن استثنایی، مجمع اقتصادی زنان [2019].
مخترع بیش از 30 پتنت اپل و گوگل، [2008-2019].
جایزه همدلی، گوگل [2018].
برنده جایزه ایندیگو (برنامه موبایل و رابط کاربری و ناوبری UX)، گوگل [2018].
برنده جایزه وبی برای سفر ایر بی ان بی  [2014].
کمک هزینه تحصیلی RISD اعطا شد، [2006-2009].
جایزه مارک هریسون برای برتری در طراحی و اختراع، [2006].
بورسیه تحصیلی مری واردول برای تعالی دانشگاهی، [2005].

 

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 49 بار - بروزرسانی در سه شنبه, 29 اسفند 1402
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد