فونت آذر با الهام از حرکات ثلث طراحی شده اما دارای چهره و تناسباتی متفاوت است تا بتواند تبدیل به یک فونت نرم افزاری شود. فونت آذر با ظاهری مناسبِ عناوین و تیتر کتابها و روزنامهها، از سویی پاسدار ریشههای کهن کلاسیک است و از سوی دیگر ظاهری پیراسته و امروزی دارد.
زیباییشناسی و ویژگیهای منحصربهفرد حروف در فونت آذر به شکلی طراحی شدهاند که با ساختارهای نوین طراحی و استانداردهایساخت فونت همخوان باشد. تناسبات و قواعد کلیهٔ کاراکترها بازنگری و اصلاح شدهاند. با حفظ روح اصلی، کاراکترهای جدید به مجموعه افزوده شدهاند.
در روند ساخت نرمافزاری همهٔ کاراکترها ویرایش و بازسازی شدند. اما سعی شده شخصیت اصلی تایپفیش حفظ شود.
حفظ خوانایی همراه با تجربهی خواندن نوشتار با روحیهای تازه و دور از چهارچوبهای رایج طراحی حروف در کانون تلاشهای صورتگرفته در طراحی فونت آذر بوده است.
بسیاری از فونتهایی که روی بیلبوردها استفاده میشوند، همیشه با روحیه برند همخوانی ندارند. صدای برخی از آنها آنقدر عمومی شده که دیگر به چشم نمیآیند. فونت کمند، لحن آشنا و در عین حال متمایزی را به نوشتارهای تبلیغاتی اضافه میکند. برای کمند حروف انگلیسی طراحی کردیم تا خیال شما از بابت متنهای دوزبانه راحت باشد. از نظر ضخامت به اصطلاح Reverse Contrast حرکت کرده و ۷ وزن مختلف به همراه لیگچرها (حروف ترکیبی) و آلترناتیوها (حروف جایگزین) از جمله جذابیتهای دیگر فونت کمند است.
با صدای خوش کمند، متفاوت دیده شوید…
فونت باوان با ترکیب ساختاری هندسی و ویژگیهای سنتی خط نسخ و کمی ثلث را دارد. چهره ای آشنا دارد و به آسانی ارتباط برقرار میکند. فونت باوان گزینهای مناسب برای استفاده در تبلیغات، پستها و استوریهای شبکههای اجتماعی و همچنین بستهبندی محصولات مختلف تبدیل میکند.
فونت باوان در دسته فونتهای مونولاین (تک ضخامتی) قرار دارد، فونت باوان جوان و پر انرژی بوده و میتواند بهخوبی در متون کوتاه و نیمه بلند ایفای نقش کند.
فونت کروسان فونتی است مدرن، روان و متعادل، با فرمهای ساده و قوی و با استخوانبندی خط فارسی. فونت کروسان برای استفاده در فضای شهری، فضای دیجیتال، عنوان و متنهای كوتاه، پوستر و لوگوتایپ مناسب است. فرمهای این فونت پلی بین طراحی حروف فارسی و سایر زبانهاست و تلاش کرده همگام با پیشرفتهای تکنولوژی در نمایش و خوانایی حروف قابلیتهای جدیدی را فراهم کند.
در فونت کروسان روح دورانی جاری است که فرهنگ سنتی ایران بطور جدی با غرب درگیر مواجهه و داد و ستد شد و گویشهای جدید نوشتاری در میان این تعاملات شکل گرفت. دورانی که یکی از دورههای طلایی هنر و موسیقی غرب هم بوده است.
اولین نسخه از این فونت برای زبان فارسی در ۵ وزن آماده شده است. هر وزن از این فونت در عین تعلق به یک خانواده، شخصیت جداگانه داشته و از دیگر وزنها قابل تشخیص است. برای تولید کرکترهای لاتین از فونت FivoSans آقای الکس اسلوبژنینوف استفاده شده است.
فونت درویش ترکیبی از خطوط ریحان و نسخ است که به منظور بهبود خوانایی، ویژگیهای آنها با هم تلفیق شده است. در فونت درویش، خطوط کشیده و بلند ریحان برای افزایش وضوح کوتاهتر شدهاند، در حالی که دیگر حروف در مقایسه با نسخ، عریض تر طراحی شدهاند. تمرکز اصلی طراحی فونت درویش بر خوانایی بهتر و جذابیت بصری بوده است، بدون توجه به محدودیتهای طول و عرض متن. این توجه ویژه به خوانایی و توازن زیباشناختی باعث شد که فونت درویش موفق به کسب جایزه معتبر تایپوگرافی از Type Directors Club (TDC) شود.